Villkor och föreskrifter

Leveransvillkor

  • Våra normala leveranstider är 1-3 dagar (vardagar). Beställningar som läggs senast klockan 14:00 skickas normalt samma dag och anländer vanligtvis dagen efter. Vi erbjuder ingen ersättning för försenade leveranser.
  • Majoriteten av alla paket som skickas med postnord, levereras till din dörr även fast du inte är hemma. Ibland kan paketet gå till ett ombud ifall det inte kan placeras vid din dörr.
  • Alla våra leveranser sker med Postnord och DHL. Skulle försening uppstå på grund av fraktföretaget tar vi inget ansvar för detta.
  • Fraktbolagen levererar inte på helger.
  • Under vintern kan leveransen dröja lite längre än vanligt.
  • Om du upptäcker en skada på paketet ska du inte hämta ut det. Anmäl skadan till fraktbolaget. Om du inte upptäcker skadan förrän du öppnat paketet och skadan kan kopplas till fraktföretaget ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
  • Vi erbjuder fri frakt om beställningen överskrider ett totalpris om 599 SEK. 
  • Vi förbehåller oss rätten att välja fraktbolag vid fri frakt.
  • Discar, handdukar och markörer skickas hem till dig.
  • Större saker såsom noccoflak och väskor skickas vanligtvis till närmsta ombud.
  • För ej uthämtade paket fakturerar vi dig 300 SEK. Tänk därför på att alltid hämta ut dina paket i tid.
  • Discar, färg och vikt, vi förbehåller oss rätten att.
    - skicka max 3 grams viktskillnad
    - skicka annan nyans/färg inom beställd primärfärg. (Blå, Gul, Röd, Grön mm). (Orginalet skiljer sig ibland lite ifrån bilderna)
    - vid Swirl & Burst väljs det närmaste beställda färgvalet ut då färgerna varierar.

Ångerrätt/Reklamation

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på kontakt@disctality.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkade produkter, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. 
  • Vid skada eller skador på produkter. Produkten/ produkterna får inte vara använda eller ha några synliga fel.

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet om det beror på oss. Det är viktigt att du inte hämtar ut ett paket som har skadad förpackning från posten. Anmäl skadan till fraktbolaget direkt.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@disctality.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga en bild på den defekta produkten.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).